تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

بیلبورد و نکات طلایی


بیلبورد چیست

بیلبورد تبلیغاتی که برخی آن را به صورت بیلبرد می نویسند محلی برای درج آگهی و اعلانات می باشد که یکی از رایج ترین شیوه تبلیغات است .

طراحی و ساخت بیلبورد :

طراحی بیلبورد با سایر تابلوهای تبلیغاتی همچون تابلو نئون پلاستیک ، تابلو برجسته ، تابلو کامپوزیت و تابلوهای تبلیغاتی دیگر که به عنوان تابلو سر در مغازه  مورد استفاده قرار می گیرند کاملا متفاوت است در طراحی بیلبورد می بایست از چند لغت کوتاه به صورت بزرگ و خوانا همراه با تصاویر بامزه و کنایه آمیز و یا طنز بهره گرفت . پیام تبلغاتی درج شده بر روی بیلبورد تاثیر شگرفی بر میزان اثربخشی برذهن رهگذران دارد . من در سفر به قم شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی در مسیر بزرگراه قم بودم از بین آن همه بیلبورد که در فاصله های معینی از هم در کنار جاده نصب شده بودند فقط یک تبلیغ که به تعداد زیادی تکرار شده بود و کلمه ی درج شده بر روی آن آهنگ و وزن داشت نظر من و افرادی که در کنار من در داخل اتومبیل نشسته بودند را به خود جلب کرد طوری که من حتی پس از خروج از بزرگراه باز هم آن کلمه را در ذهن تکرار می کردم و این محصول و برند به عنوان نامی آشنا در ذهنم نقش بست . به علت عبور سریع خودروها از کنار تابلوی تبلیغاتی بیلبورد می بایست تصاویر بزرگ و قابل تشخیص باشند و کلمات تبلیغی مورد استفاده کوتاه در حد یک یا سه کلمه اما زیبا و آهنگین باشد تا بتواند تبلیغ موثری واقع شود .  نکات طلایی برای ساخت و نصب بیلبورد :

 برای طراحی بهتر بیلبورد بهتر است محصول مورد تبلیغ بر روی بیلبورد به شکل طنز و جذاب به نمایش گذارده شود .

می توانید اطلاعات مربوط به محصول را به اندازه ای که در عرض چند ثانیه کوتاه قابل رویت و خوانا باشد را نمایش بگذارید .

از فونت خوانا و ساده برای درج کلمات استفاده نمایید و اندازه فونت را بزرگ در نظر بگیرید به صورتی که از چند متری قابل خواندن باشد .

تصاویر بسیار تاثیرگذار هستند اگر از تصاویر استفاده می کنید تصاویری به کار ببرید که جالب باشند و جلب توجه نمایند .

رنگ ها در تابلو تبلیغاتی همیشه مهمترین نکته هستند برای استفاده از رنگ های مناسب نیاز به کمی تحقیق در زمینه روانشناسی رنگ در تبلیغات دارید .ترکیب رنگ های در کنار یکدیگر و نحوه تضاد و همخوانی آنها بسیار حائز اهمیت می باشد .

تکرار تبلیغات :

اگر در یک مسافت طولانی چندین مرتبه تبلیغ خود را تکرارکنید بیشتر می توانید در ذهن رهگذاران تاثیر بگذارید .

هدف تبلیغات بیلبوردی

مانند انواع تابلو تبلیغاتی دیگر نیز تنها هدف طراحی بیلبورد جلب توجه و جذب مشتریان بیشتر و نگه داری مشتریان قدیمی می باشد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.