تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

مشخصات فنی تابلو چلنیوم


 یکی از پرکاربردترین نوع تابلوهای تبلیغاتی حال حاضر تابلو چلنیوم است که به دلیل تنوع نورپردازی و رنگ توانسته نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی نظیر تابلو نئون پلاستیک ، تابلو فلکسی ، تابلو ترموود ، تابلو کامپوزیت ، تابلو لایت باکس ، تابلو ال ای دی ، تابلو استیل و دیگر موارد گوی سبقت را برباید و جایگاه اول را در دنیای تابلوسازی به خود اختصاص دهد .

صاحبین مشاغل و کسب و کارها زمانی می خواهند یک تابلو تبلیغاتی جدیدی سفارش دهند و یا تابلوی تبلیغاتی قدیمی خود را بازسازی نمایند اکثریت تابلو چلنیوم را انتخاب می کنند زیرا از زیبایی و تنوع نورپردازی متعددی برخوردار است .

مشخصات فنی حروف برجسته تابلو چلنیوم عبارتند از :

1) رویه کار :

رویه حروف چلنیوم از پلکسی گلاس ساخته می شود که با توجه به بودجه و سلیقه مشتریان انتخاب می گردد . انواع پلکسی گلاس را می توان برای ساخت رویه حروف برجسته مورد استفاده قرار داد اما نوع اصلی آن بهتر است انتخاب شود و گاهی اوقات تابلوساز بنا به سفارش مشتریان برای ساخت تابلو چلنیوم دوبل از دو پلکسی با دو رنگ متفاوت استفاده می کند که زیبایی بیشتری برای تابلو تبلیغاتی به ارمغان می آورد.

2) لبه حروف :

ساخت لبه حروف برجسته چلنیوم با استفاده از رول چلنیوم انجام می پذیرد که رول چلنیوم در بازار حاوی اندازه های 7، 9 و 11 سانتی متری است که تنوع رنگ بسیاری دارد اما از رنگ های طلایی ، نقره ای و مشکی استفاده بیشتری می شود . رول چلنیوم توسط کشور اسپانیا و بعد تایوان و سپس چین تولید شد که بهترین نوع آن آلوراپید و آلوباند می باشد و انواع چینی های موجود در بازار . در هنگام ساخت تابلو چلنیوم تابلوساز در کارگاه تابلوسازی پس از آماده سازی طرح ، بر روی پلکسی ، طرح را توسط دستگاه برش لیزری برش می دهد .

3) روشنایی حروف برجسته :

روشنایی حروف برجسته چلنیوم نیز مانند سایر حروف توسط لامپ های ال ای دی یا اس ام دی انجام می پذیرد . در هنگام برش پلکسی تابلوساز بر روی پلکسی ، برش هایی به شکل هندسی ایجاد می کند که هنگام روشن شدن لامپ ها ، نور بر اساس اشکال هندسی ترسیم شده توسط دست تابلوساز ، نمایش داده می شود و جلوه زیبایی برای تابلو تبلیغاتی شما به ارمغان می آورد .



ادامه مطلب ...