تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوساز و تابلوسازی








تابلوساز و تابلوسازی :

تابلوساز فردی است که با هنر خویش اقدام به طراحی و ساخت تابلوها می نماید این هنر در زمینه تبلیغات نیز کاملا رایج است . در دنیای تابلوسازی نیز برای خلق تابلوی تبلیغاتی زیبایی که می خواهید به عنوان تابلو مغازه ، تابلو فروشگاهی و یا تابلو شرکتی از آن استفاده کنید نیاز است که تابلوساز هنرمندانه وخلاقانه عمل نماید تا تابلوی تبلیغاتی حاصل شده از زیبایی فوق العاده ای برخوردار باشد و به صورتی منحصربه فرد طراحی شود تا با تابلوهای دیگر رقبا تفاوت چشم گیری داشته باشد و بتواند در جذب مشتری بیشتر تاثیرگذاری بهتری داشته باشد بنابراین بین تابلوساز و تابلوی ساخته شده یک رابطه یک مکمل وجود دارد تا بتواند یک تابلوی تبلیغاتی زیبا به معرض اجرا در آید .

تابلوساز در کارگاه تابلوسازی با استفاده از دستگاه های مختلف از جمله دستگاه برش لیزری و ابزارهای متفاوت دیگر اقدام به ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی می نماید . تابلوسازی یکی از برترین روش های تبلیغات است که می تواند منجر به فروش بیشتر محصولات و ارائه برتر خدمات شود .  ادامه مطلب ...

تابلوسازی فانتاکروم



تابلوسازی فانتاکروم :

تابلوسازی در طی سالیان گذشته دچار تحولات بسیاری شده است زیرا دستگاه های زیادی از جمله دستگاه های فانتاکروم ، دستگاه برش لیزری ، دستگاه پی وی سی و سایر دستگاه ها وارد این حوزه شده است و امکان ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته فراهم گشته است .

ساخت تابلوهای براق تر و جذابتر در دنیای تابلوسازی به روش های زیادی انجام می پذیرد که یکی از این روش ها استفاده از دستگاه فانتاکروم می باشد که سبب ساخت تابلویی با براقیت بالا میشود . دستگاه آبکاری فانتاکروم قابل اجرا بر روی هر سطحی از جمله حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته استیل یا فلزی و حروف برجسته چلنیوم می باشد .

تابلو فانتاکروم :

تابلو فانتاکروم تابلویی است که حروف برجسته مندرج بر روی آن به دلیل استفاده از پک فانتاکروم ، نسبت به سایر حروف های برجسته از درخشندگی بیشتری برخوردار است و نمای براق تری دارد . عملیات آبکاری فانتاکروم قابل پیاده سازی بر روی هر سطحی می باشد و می توان رنگ ها مختلفی را بر روی آن پیاده سازی کرد . 


 دستگاه فانتاکروم چیست ؟

برای آبکاری پاششی بر روی سطوح از دستگاه های پاششی که به اصطلاح دستگاه مخمل پاش نامیده می شود استفاده می نمایند که دستگاه پاششی فانتاکروم نوع جدید از دستگاه های مخمل پاش است و یک نوع روش پوششی و آبکاری محسوب می شود . آبکاری سطوح برای نخستین بار توسط کشور ایتالیا با خلاقیت فردی با نام پیک کارلو انجام گرفت و به عنوان یک استاندارد پاششی مورد استفاده قرار گرفت و توانست جایگزین مناسبی برای انواع کروم  های قدیمی باشد . روش های آبکاری سنتی یا آبکاری گالوانیزه همچون روش آبکاری وکیوم و یا خلاء ، به درستی قادر نبودند کلیه نقاط اجسام و سطوح پیچیده را پوشش دهند و آبکاری بصورت یکنواخت انجام نمیشد و همین نقص سبب می شد که آن قسمت ها به رنگ تیره در بیایند اما آبکاری فانتاکروم همه این مشکلات را برطرف نموده است . قیمت دستگاه فانتاکروم مناسب و مقروم به صرفه می باشد و توسط کشورهای زیادی مورد استفاده واقع می شود و می تواند سبب ایجاد مشاغل متعدد در زمینه های استارتاپ باشد . این حروف دارای ظاهری براق و درخشنده همچون حروف برجسته استیل و یا حروف برجسته فلزی دارد و تابلوساز با استفاده از دستگاه فانتاکروم پس از ساخت و آماده سازی حروف برجسته یک پوشش براق بر روی سطح حروف ایجاد می نماید. یکی از بزرگترین مزایایی که استفاده از روش فانتاکرام برای زینت دادن سطوح دارد این است اینروش هیچ محدودیتی ندارد و قابل اجرا بر روی کلیه سطوح ، فلزات ، مبلمان ، چوب ، شیشه ، بلور ، پلاستیک ، فیبر کربن ،  پلی استر ، سفال ، حروف برجسته و دیگر موارد می باشد . با استفاده از اجرای روش فانتاکروم قادر خواهید بود که هر سطحی را به یک سطح براق وصاف همچون آینه تبدیل نماید .

دستگاه فانتاکروم چگونه عمل می کند ؟

مراحل آبکاری فانتاکروم :

به طور کل برای اعمال آبکاری سطوح توسط دستگاه آبکاری فانتاکروم سه مرحله به شرح زیر اجرا می شود :

مرحله اول : پرایمر و زیرکاری :

در این مرحله سطوح ناهموار ، توسط پرایمر به سطحی هموار تبدیل می شوند که این کار به صورت پاششی یا غوطه ور کردن انجام می پذیرد و سبب چسبندگی بیشتر بین سطح و نقره می شود .

مرحله دوم : آبکاری فانتاکروم یا کروم :

در این مرحله با استفاده از دستگاه فانتاکروم که دارای پیسوله می باشد مواد اصلی آبکاری بر روی سطح مورد نظر پاشیده  می شود و یک سطح نقره ای بر روی اجسام تشکیل می گردد .

مرحله سوم : کوتینگ یا روکاری :

با پاشش کوتینگ رنگ مشخص می شود . با گذراندن مرحله کوتینگ آنتی یودی ، ضدخش ، base های رنگی 64 درصدی آنتی یووی سطح آبکاری شده تکمیل می گردد و یک سطح کاملاً صیغلی مشابه فلز یا آینه خلق می شود .

روش کار فانتاکروم :

روش کار بسیار ساده است و توسط دستگاه که دارای پیسوله دو جزئی است مواد آبکاری شده به صورت پاششی بر روی سطوح مورد نظر پاشیده می شود . مواد آبکاری فانتاکروم حاوی پک است که این پک به میزان لازم از هر یک مواد موردنیاز را دارا می باشد و از این مواد نیز به صورت تقلبی در بازار موجود است که کیفیت چندانی ندارند پس در موقع خرید دقت لازم را مبذول نمایید تا کیفیت کارتان بالا باشد و آبکاری سطح  به نحوه احسن انجام پذیرد .