تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

تابلوسازی به شیوه های تابلو چلنیوم - تابلو برجسته - تابلو استیل

ابزارهای تشکیل دهند تابلو روان یا LED


تابلو روان

داشتم با یکی از دوستانم که کسب وکارش دچار کساد شده بود و از شغل خودش شکایت داشت صحبت می کردم به او پیشنهاد کردم که برای رونق کسب و کارش هزینه ای را برای تبلیغات صرف کند زیرا هنگام مراجعه به مغازه وی متوجه شدم که مکان مغازه وی دید کافی ندارد و به جز افرادی که دوستم را می شناختند و مشتری دائم وی بودند کسی وارد مغازه نمی شد این در حالی بود که هیچ تابلو تبلیغاتی برای معرفی کسب و کارش به عنوان تابلو سردر مغازه نصب نکرده بود من به او پیشنهاد کردم که یک تابلوی زیبای تبلیغاتی و یک تابلو ال ای دی یا تابلو روان بر سر در مغازه  نصب کند دوستم در مورد تابلو روان اطلاعات چندانی نداشت و وقتی به او پیشنهاد نصب تابلو روان را دادم گفت همان تابلوهایی که نوشته متحرک دارد گفتم بله . گفت این تابلوها چگونه ساخته می شود و نوشته چگونه به حرکت در می آیند من یک توضیحات مختصری در مورد تابلو روان به دوستم به این شرح توضیح دادم .

 در کل دو نوع تابلوی تبلیغاتی از نوع تابلو روان یا به عبارت دیگر ال ای دی داریم 1) متحرک 2) ثابت

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده تابلو روان شامل قسمت های  زیر می باشد :

1) ماژول :

انواع تابلو تبلیغاتی همانند تابلو چلنیوم ، تابلو برجسته ، تابلو استیل ، تابلو کمپوزیت ، تابلو پلکسی گلاس ، لایت باکس ، تابلو نئون پلاستیک  و دیگر تابلوهای تبلیغاتی مدرن مختلف در بازار موجود می باشد که فقط تابلو روان و تلویزیون شهری از ماژول تشکیل شده است . تابلو روان از کنار هم قرار گرفتن ماژول ها تشکیل می شود . ماژول ها بلوک های LED  در اندازه های معین هستند که قادر به نمایش انواع نوشته ، تصویر ، عکس و فیلم می باشد و حاوی دسته های رنگی تک و سه رنگ و فول کالر که تمامی رنگ ها را ساپورت می کند می باشد که انتخاب فونت ، ساختار پیام ، انیمیشن حرکتی و رنگ همه با توجه به سلیقه مشتری به انجام می رسد .

دسته بندی ماژول ها از نظر نوع بسته بندی  :

1) LED

2) SMD

3)  DIP

دسته بندی ماژول ها از لحاظ نوع آب بندی :

1) Indoor   : این مدل از تابلوهای  تبلیغاتی خاصیت ضد نفوذ آب ندارند و بیشتربرای مکان های بسته مانند داخل سالنها و فروشگاه ها بکار می رود در ضمن این نکته نیز حائز اهمیت است که این نوع ارزانترین نوع ساخت تابلو روان محسوب می شود .

2) Semioutdoor   : این روش از ساخت تابلو ال ای دی  نیز اصلا در مقابل نفوذ آب مقاومتی ندارد اما محتویات آن در برابر اشعه خورشید مات و کدر نمی شود و خوانایی خود را از دست نمی دهد بهتر است  از این مدل تابلوی تبلیغاتی  در جاهایی که سایه بان دارند و آب باران با آن برخورد نمی کند بهره ببرید و به معرض نمایش بگذارید .

3) Outdoor  : این مدل یکی از بهترین روش ساخت تابلو تبلیغاتی روان است که  تماما ضد آب است و به هیچ وجه آب باران در آن نفوذ نمی کند ، قابل شستشو می باشد و در برابر اشعه خورشید مقاومت بالایی دارد و در همه نوع مکان قابل نصب و پیاده سازی می باشد . اگر بودجه کافی دارید و می خواهید از تابلو ال ای دی برای تبلیغات خود به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاه  استفاده کنید من این روش را پیشنهاد می کنم .

2) منبع تغذیه تابلو روان

این منبع ولتاژ برق شهری را به ولتاژ4.5 یا 5 ولتی تبدیل می کند تا بتوان در مورد تابلو روان آن را بکار برد .

3) کنترلر :

وظیفه این  برد نمایش اطلاعات طراحی شده در بازه زمانی مشخص می باشد . این کنترلر در تابلوهای ال ای دی به دو روش آنلاین و آفلاین قابل پیاده سازی است . تفاوت این دو روش در نوع خوراکی است که به برد کنترل داده می شود و طبق آن برد برنامه ریزی می شود . در مدل آفلاین طرح طراحی شده به فلش منتقل می شود و از طریق فلش در برد ذخیره شده و سپس فلش از برد قابل جداسازی است .

در مدل آنلاین برد به یک منبع تغذیه خارجی مثل تلویزیون متصل می شود که قیمت تابلو روان پیاده سازی شده به این روش با توجه به اینکه امکان تولید تصاویر بیشتر و بزرگتر را دارد دارای هزینه بالاتری می باشد.

4) فریم :

فریم با نام هایی مثل کابینت یا قاب تابلو روان نیز فراخوانی می شود . فریم ها  از جنس آلومینیوم یا فلز هستند . می شود چنین بیان نمود که فریم در تابلو تبلیغاتی روان باکسی است که منبع تغذیه ، ماژول ها و بورد کنترل بر روی آن تعبیه می شود .

انتخاب فریم مناسب برای نصب تابلو تبلیغاتی به روش ال ای دی  :

ضد آب بودن

فریم انتخابی دارای درب مناسبی باشد .

درب فریم حاوی قفل محکمی باشد .

از گلند مناسب در آن استفاده شده باشد .

جنس ورق فریم ضخیم و از دارای رنگ پودری استاتیک باشد .

5) پروسسور برای پخش آنلاین :

این مورد در تابلو روان آفلاین کاربردی ندارد و  فقط استفاده از تابلو روان آنلاین نیازمند دستگاهی به نام ویدیو پروسسور می باشد وظیفه اصلی این ابزار تطبیق ورودی های آنلاین همچون فیلم ، تصاویر و نوشته ها  در ابعاد و رنگهای مختلف می باشد این وسیله این ورودی های ناتراز و غیریکسان را به صورت منسجم و قابل نمایش در می آورد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.